Servei de Neuropsicologia a Manresa

El Servei de Neuropsicologia ofereix avaluació i diagnòstic neuropsicològic (TDAH, dislèxia, acalcúlia…) i estimulació cognitiva.

El servei de Neuropsicologia de la CU+ ofereix:

Avaluació i diagnòstic neuropsicològic

L’Avaluació neuropsicològica (cognitiva) permet determinar la capacitat atencional, de llenguatge, memòria, funcions executives, etc …

En la primera visita es realitzarà una avaluació neuropsicològica, que consistirà en l’administració d’un conjunt de proves (tests) i qüestionaris amb els quals s’identificaran i quantificaran les dificultats cognitives (problemes de memòria, atenció, llenguatge, conducta, etc.) de la persona, així com a determinar els “punts forts”, que seran els pilars del tractament.

Quins són els beneficis?

• Obtindrà una informació objectiva de la seva capacitat cerebral.
  • Resultats basats en proves i test científics validats.
  • Conèixer l’evolució cognitiva, repetint-la quan sigui necessari.
A qui va dirigit?

Aquesta avaluació va dirigida a totes aquelles persones (infants i adults) que presentin dificultats cognitives (problemes de memòria, atenció, llenguatge, planificació…) ja sigui per envelliment, per haver tingut un dany cerebral adquirit (per exemple, per un traumatisme, ictus, tumor, etc.) o per malalties psiquiàtriques o neurològiques (per exemple, demències).

També està especialment indicat per a totes aquelles persones que, sense tenir cap malaltia o trastorn, considerin que les seves capacitats cognitives (memòria, atenció, planificació, etc.) no estan al seu màxim nivell, o a nivells anteriors, i vulguin millorables.

L’avaluació neuropsicològica és recomanable si es perceben dificultats de memòria, atenció, control emocional, llenguatge, etc. També en aquelles persones que han tingut alguna lesió cerebral (traumatismes, ictus, tumor cerebral) o alguna patologia mental o neurològica (per exemple, demències, depressió o fibromiàlgia). Una correcta i objectiva avaluació neuropsicològica ens permetrà, a més, diagnosticar precoçment trastorns del neurodesenvolupament com TDAH, dislèxia, acalculia, entre altres.

En resum, pot realitzar-se tant en nens com en adults si se sospita que hi ha problemes cognitius, de desenvolupament o alguna malaltia que afecti la cognició.

Sessions d’estimulació cognitiva

L’estimulació cognitiva consisteix en un conjunt de tècniques i estratègies que utilitzem per a aconseguir una millora en la capacitat, el rendiment i l’eficàcia de les funcions cognitives. Entre aquestes trobareu exercicis i tècniques per a entrenar la memòria, l’atenció, el llenguatge, la presa de decisions, entre altres.

Utilitzarem activitats i programes personalitzats que incrementaran aquestes capacitats cognitives, potenciant mecanismes de neuroplasticitat cerebral. Les sessions podran fer-se en el centre o còmodament des de casa (sessions en línia).

Quins són els beneficis?
  • Obtindrà canvis reals en l’activitat cognitiva.
  • Rebrà un tractament personalitzat i adaptat a les seves necessitats.
  • Podrà fer-ho còmodament des de casa, amb la garantia d’un seguiment professional.
A qui va dirigit?

Mitjançant les tècniques d’Estimulació Cognitiva treballem capacitats com la memòria, l’atenció, la capacitat d’inhibició, la presa de decisions o el llenguatge. Podem incidir en funcions que es troben perfectament preservades (seria el cas de persones sanes que volen millorar el seu rendiment), però també les utilitzem per a rehabilitar funcions danyades o reduïdes com en el cas de nens amb trastorns del neurodesenvolupament (dislèxia, TDAH, TEA) o pacients amb demències o qualsevol altra patologia cerebral.

La Clinica Universitària ofereix atenció privada o concertada amb mútues, associacions, institucions i entitats.

Equip professional

bea fagundo
Beatriz Fagundo

Doctorada en Neurociència Cognitiva (UAB, 2011), Màster Universitari en Neuropsicologia Clínica (UB, 2006), llicenciada en Psicologia (UB, 2003). Docent a les Facultats de Ciències de la Salut i Socials d’UManresa. Investigadora al Programa Neurociencias en la Fundació IMIM i Fundadora i Directora del Centre d’Estimulació Cerebral Barcelona.